Lidl Optimaal: Slim besparen op je boodschappen en voedselafval

Jaarlijk gooien Nederlanders duizenden kilo’s aan voedsel weg dat niet langer houdbaar is of wat ze simpelweg niet meer gebruiken. Zonde van het voedsel, maar ook van je huishoudbudget: Want jaarlijks gooi je op die manier vele honderden euro’s weg. Om voedselverspilling tegen te gaan lanceert Lidl deze week Lidl Optimaal, een nieuwe foodblog vol praktische tips over het bewaren van voedsel en het klaarmaken van eten met restjes.

Screen Shot 2015-08-18 at 11.14.23

OK GO was verantwoordelijk voor de productie van Lidl’s eigen foodblog in opdracht van Lidl en reclamebureau Epidemie. Samen dachten we ook na over de redactionele formule van de site: Welke vaste rubrieken komen elke week terug, welke content is er voorhanden vanuit de partnership met het Voedingscentrum en hoe zorgen we ervoor dat een trouwe schare Lidl fans op Facebook gaat reageren en delen?

De website is volledig responsive, en dus ook prima op een mobieltje te raadplegen als je in de supermarkt staat en snel even dat ene recept wilt opzoeken.

lidl

Tijdens de feestelijke lancering van LidlOptimaal was het (opnieuw) de beurt aan Prinses Laurentien om een van onze producties te onthullen, eerder lanceerde zijn ook al de nieuwe website van Wendy van Dijk die ook door OK GO geproduceerd werd. LidlOptimaal.nl is vanaf nu te bezoeken en ook te vinden op Facebook.

Foto: Lidl Nederland