Media voor een nieuwe generatie
Vance is een nieuwssite over popcultuur en nieuwe media, gemixed met thema’s als politiek, gelijkheid, kunst, tech, maatschappelijke verantwoordelijkheid en carrière. De site is een uitgave van OK GO Media en werd in februari 2016 voor het eerst gepubliceerd. In die maand scoorde Vance gelijk een kijkcijferkanon met een artikel over de uitzending van College Tour met Daan Roosegaarde.
Sindsdien blijkt de site keer op keer toonaangevend in het Nederlandse medialandschap. Zo mocht de site in maart 2017 meer dan 450.000 lezers verwachten op haar artikelen over de verschillende partijprogramma’s tijdens de Tweede Kamer verkiezingen van dat jaar. De heldere opzet (10 partijpunten eenvoudig uitgelegd met behulp van geinige gifjes) bleek een instant Facebooksucces: de artikelen werden duizenden keren gedeeld en op de dag van de verkiezingen bleken vele honderdduizenden stemmers zich op deze stukken te baseren voordat ze hun stem uitbrachten.
Business & Pleasure
Vance streeft naar een gebalanceerde mix van business & pleasure. Soms schrijven we luchtige stukken of reviews over de films en series die ons bezig houden. Een andere keer profileren we jonge ondernemers, bloggers en vloggers die op hun manier een stempel achter laten. En soms schrijven we snoeiharde opiniestukken, en we breken zo nu en dan een lans voor LGBT- en vrouwenrechten. Die unieke mix van onderwerpen blijkt een geslaagde zet: Sinds livegang weet Vance maandelijks honderduizenden mensen te bereiken met vaak niet-clichématige berichten. Iets waar we enorm trots op zijn.
Je kunt Vance volgen via Facebook, Twitter of Instagram (Stories). Er wordt ook gewerkt aan een wekelijkse podcast over media en popcultuur: De Popcast.