LIDL Optimaal

Foodblog tegen voedselverspilling

In de zomer van 2014 werd OK GO benaderd door Epidemie, het reclamebureau van supermarktketen Lidl in Nederland. Lidl is al geruime tijd partner van het voedingscentrum, en maakt zich sterk om voedselverspilling tegen te gaan. Om dat initiatief kracht bij te zetten bedacht Epidemie aanvankelijk een campagne op Facebook: Lidl Optimaal. Vol shareable tips en trics rondom voedsel kopen, bewaren en bereiden. In samenspraak met OK GO werd dat idee uiteindelijk nog verder uitgewerkt naar een stand-alone foodblog: Optimaal.nl.

imac-lidl-optimaal 

Op deze website vind de consument allerlei handige artikelen en recepten om meer uit zijn dagelijkse boodschappen te halen. Bijvoorbeeld een twee-uit-een recept: Twee recepten met dezelfde ingrediënten als basis. Zo hoef je niets weg te gooien én bespaar je geld in je portemonnee. Ook worden experts van bijvoorbeeld het voedingscentrum en de voedselbank geïnterviewd over de voedselketen en slim inkopen.

Samen met Epidemie stelde OK GO een redactionele formule op voor Lidl Optimaal. Ook maakten we de website, uiteraard volledig responsive. Bezoek hem nu op Optimaal.nl