Over OK GO

Digitaal vakmanschap

OK GO is een media productiehuis in hartje Amsterdam en uitgever van bekende lifestyle & technologie sites zoals Numrush, Vance en Dutchcowgirls. In onze redactie / studio maken wij onder meer websites, videoproducties, podcasts, nieuws- en achtergrondartikelen voor tal van bekende merken zoals T-Mobile Nederland, BeFrank, Samsung Nederland, Philips Sound / Gibson Innovations.

Vanuit onze eigen kennis en ervaring op gebied van blogging, vlogging, podcasting en contentproductie in de breedste zin des woord weten we precies wat wel en niet werkt op het web. Die kennis wenden we de laatste jaren steeds vaker aan om content te maken voor merken voor wie mediaproductie vaak nog nieuw terrein is.

Zo maakten we een branded content serie voor IBM over het Internet of Things, een magazine over wearables voor T-Mobile en een redactionele formule voor een nieuw foodblog van Lidl. Bij ons komt de content altijd eerst. Als het voelt als reclame, sla je de plank mis als het om branded content gaat. Door te werken met getalenteerde jonge journalisten, social- & SEO experts, designers en mediamakers zorgen wij dat de creativiteit en kwaliteit van onze producties van hoog niveau is, wat niet alleen zorgt voor verhoogde sympathie bij de mensen die we hiermee bereiken, maar ook voor een bereik die vele malen hoger is dan bij een willekeurige banner of advertorial.

Met onze longread The Thrill of Sound voor Philips wonnen we in 2016 diverse prijzen waaronder de Grand Prix Content Marketing en een nominatie voor een Spin Award en Lovie. Het laat wat ons betreft goed zien wat er kan gebeuren als je als merk lef toont om een verhaal te vertellen. Dat je meer bent dan een verkoper van producten, maar dat je bedrijf gedreven wordt door mensen die bezig zijn met het ontwikkelen van de toekomst. Als jij zo’n verhaal kwijt wilt, ben je bij ons aan het juiste adres.

Creatieve Studio

illustration_3_cropOp ons kantoor aan de Amsterdamse Herengracht vind je een bont gezelschap aan designers, programmeurs, journalisten, bloggers, fotografen, mediastrategen en filmmakers. Daarom noemen we onszelf ook wel een creatieve studio: Wij máken dingen. Digitaal, want daar liggen onze roots. Al is dat spectrum inmiddels tamelijk breed. Zo maken onze creatieven onder meer blogartikelen, mini-documentaires, Snapchat campagnes, longreads, podcasts, Instagram series tot Facebook Livecasts. Daarnaast zorgen we ervoor dat al deze prachtige producties het publiek krijgen dat ze verdienen. Via onze eigen kanalen en mediatitels, maar meestal ook in samenwerking met andere mediamerken, blogs, magazines en outlets. Er is geen (niche)doelgroep die niet via het internet op de juiste manier gevonden en benaderd kan worden denken wij.

illustration_2

Branded Content Strategie

Waarom je als merk met (branded) content strategie en mediaproductie aan de slag zou moeten is vrij eenvoudig: Mensen houden niet van reclame, wel van goeie content. Kijk maar naar Red Bull. Of Albert Heijn. Goeie content zorgt voor meer traffic naar je website of webshop dankzij SEO. Reach via social media. En niet te vergeten meer insights over je klanten. Die je weer kunt gebruiken om ze van nóg betere content en diensten te voorzien.

Er zijn tal van redenen om met content aan de slag te willen gaan en als merk de stap te maken van ‘verkoper’ naar allround distributed media brand. Hoe je zo’n strategie op poten zet, snel je eerste resultaten boekt en daar intern de handen voor op elkaar krijgt, daar kunnen wij je bij helpen. Ben je benieuwd hoe, vraag dan eens aan Johan hoe dat precies in zijn werk gaat.

Meet the team

Ooit begonnen als een tweemansbedrijf, is OK GO inmiddels uitgegroeid tot een enorm netwerk aan vaste- & freelance designers, developers, journalisten, bloggers, producers, mediastrategen en filmmakers. We werken samen met internationale reclame- en mediabureaus om een media- en marketingstrategie tot een succes te maken en direct met diverse mediapartijen zoals Facebook, Twitter, Google, The Next Web, Vice, AOL en talloze bloggers, vloggers en influencers. Daarnaast werken we met deze vaste club mensen op ons kantoor aan de Amsterdamse Herengracht:

  • Marjolijn Kamphuis

    Creative Director

  • Johan Voets

    Chief Collaborations

  • Elger van der Wel

    Chief Content

  • Nina Bogosavac

    Journalist

  • Arnout Kestemont

    Digital Producer

  • Justin Livesey

    Fotograaf

  • Carmen Sijbrands

    Journalist

  • Stan Hulsen

    Journalist

  • Nena Kremers

    Video Producer

Cultuur

We houden van letters in de juiste volgorde en pixel perfect design, maar die komen er natuurlijk niet vanzelf. Op onze redactie hangt een relaxte sfeer met een gezonde honger naar het laatste (wereld)nieuws. Onze lunchdiscussies zijn roemrucht en als je geen Netflix kijkt, gadget freak bent of Saturday Night Live volgt zul je er wellicht soms even aan het tempo moeten wennen.

Verder vliegt er wel eens over de redactievloer, maar dat zijn dan vooral drones die hoognodig gereviewed moeten worden in onze 6 meter hoge kantoorruimte. Tot voor heen moest iedereen stil zijn als onze wekelijks podcast Rush Talk werd opgenomen, maar sinds kort hebben we daar gelukkig een eigen inpandige radiostudio voor. Ook handig als we Elger weer eens een time-out moeten geven.

Als onze vaste journalisten, filmmakers en fotografen toevallig een keer niet op persreis zijn kan het soms een beetje krap worden op kantoor, maar gelukkig is Amsterdam onze speeltuin. Vanuit onze centrale plek op de Herengracht 104 zijn we binnen 5 minuten op praktisch elk persevent, congres, festival, productonthulling, vlogger- of Pokémon verschijning. In theorie dan. En op het stoepje aan de gracht is het overigens prima lunchen in de zomer.

Wil je binnenkort een keer komen sfeerproeven? Plan dan vooral eens een #koffiedate met Johan.

Het begon met pizza

pizzaEen creatief bedrijf lanceer je op creatieve wijze. Weten hoe wij al voor de officiële lancering van OK GO voor de nodige ophef en rumoer zorgden met 75 pizza’s? Bekijk hier de video.