Dresses & More

Steps: Jurkjes, lifestyle en meer

 

Het is begin 2015 en modemerk Steps “zit nog niet op Facebook”. Of liever gezegd: Eigenlijk doen ze nog helemaal niks op social media. Maar dat willen ze wel heel graag. Al hebben ze geen idee hoe ze daar precies aan moeten beginnen.

Na een inspirerende presentatie op de filiaalhouders dag van Steps, wordt OK GO gevraagd om mee te denken over een social media strategie. Na een aantal brainstorms met het marketingteam blijkt al snel dat Steps op een bak aan mooie content zit, en dat de brand strategie helemaal op orde is: Het merk richt zich op jonge carrièrevrouwen die graag goed maar vrouwelijk gekleed naar hun werk gaan, en op iedereen die op zoek is naar een mooie jurk voor een feestje, bruiloft of andere feestelijke aangelegenheid.

steps-smart-cover

We werken die strategie samen uit tot een redactionele formule voor social, waarbij we precies definiëren wat de Steps vrouw interessant vindt. Mode uiteraard, maar ook gezond genieten, op reis gaan en tijd doorbrengen met familie en vrienden. Al die ideeën krijgt een plekje in de maandelijkse content kalender die de leidraad vormt voor Steps’ social strategie.

Binnen een maand zijn de eerste stappen gezet en is Steps actief op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. OK GO verzorgt aanvankelijk de content en geeft advies op gebied van webcare. Tot het team zelf de fijne kneepjes van het social media vak in de loop der tijd uiteindelijk helemaal in de vingers krijgt: Na precies een jaar wordt de social media strategie van Steps nu volledig in-house gerund door een team van enthousiaste content makers, alsof ze nooit anders gedaan hebben.

steps-facebook-ipad

De social media strategie van Steps is daarnaast ook nog eens enorm succesvol: In ruim een jaar tijd wist het merk al meer dan 15.000 fans te verzamelen die elke week voor honderden likes en comments op de pagina zorgen.

Voor Steps was het enorm waardevol om te zien hoe trouw en loyaal hun klanten bestand eigenlijk is, en daarnaast merkte het bedrijf dat social media veel nieuwe distributiemogelijkheden en interactie met de klant biedt. Zo werden de afgelopen tijd meerdere succesvolle winacties op Facebook uitgerold die voor enorme viraliteit en respons zorgden, en werd het papieren fashion magazine onlangs vervangen door een digitale variant.